درباره ما

 

تاریخچه فعالیت بشرویه نیوز:

سابقه فعالیت این سایت به اواخر دهه ۸۰ باز میگردد، زمانیکه وبلاگ ها در اوج رشد و تعالی بودند و ساخته شده بودند برای توسعه فضای مجازی و کمتر کسی بود که در محیط یاهو یا محیط وبلاگی فعالیت نکند. در آن زمان همه میخواستند بنحوی خودشان، کسب و کارشان، صنف شان و یا شهرشان را به عموم کاربران مجازی معرفی کنند.

در سال ۸۸ بود که تصمیم به معرفی بشرویه در محیط وبلاگ بلاگفایی گرفتم و نام آن را “فخر ایران، بشرویه” گذاشتم. نام وبلاگ را از قطعه شعری که سروده شعرای بشرویه (آقای محمدرضا قاسمیان) بود اقتباس کردم که می گفت:

« شهر زیبای منی اندر خراسان، بشرویه     ***      فخر این استان نه تنها؛ فخر ایران، بشرویه »

وبلاگ “فخر ایران بشرویه” به آدرس my-city-boshrooyeh.blogfa.com  در راستای معرفی شهرستان کویری و زیبای بشرویه توسط اینجانب ایجاد و نتیجتا فعالیت آن موجب کسب مقام اول جشنواره وبلاگ نویسی شهرستان بشرویه گردید و مورد تقدیر شهردار محترم و شورای اسلامی شهر بشرویه نیز قرار گرفت.

پیرو اقدامات فعالانه و مشارکت اینجانب و دوستانم در دانشگاههای مختلف سطح کشور، نظر به اینکه طی ۳ سال فعالیت در وبلاگ با عنوان “فخر ایران بشرویه” و بازدید چشمگیر از وبلاگ مزبور نیازی فراتر احساس شد و آن هم عدم وجود یک پایگاه خبری و اطلاع رسانی در سطح شهرستان بود؛ لذا دوستان پیشنهاد نمودند که یک وبلاگ با این مضمون راه اندازی گردد. البته با توجه به عدم حضور اینجانب و دوستان در شهرستان و قبولی مجدد در مقطع کارشناسی ارشد، قطعا به همراهی و مشارکت همشهریان عزیز و علاقمندان حوزه خبر و رسانه نیاز مبرم داشتیم ولی با تشریک مساعی دوستان توانستیم در اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ وبلاگ بشرویه نیوز را در محیط بلاگفا به آدرس http://boshrouyehnews.blogfa.com راه اندازی نماییم و تا حدودی توانستیم در مخابره اخبار و اطلاعیه های شهرستان نقش آفرینی نماییم. در فعالیت وبلاگ مذکور سعی شد ساختارمندتر و موثرتر عمل نماییم ولیکن به جهت بُعد مسافت و عدم حضور در سطح شهرستان این مهم بخوبی تحقق نیافت.

نظر به اخذ مجوز شامد از مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان بشرویه نیوز در تاریخ ۱۲ خردادماه ۱۳۹۴ محتوای وبلاگ به این سایت منتقل و فعالیت وبلاگ های فوق الذکر متوقف گردید.

پس از گذشت ۳ سال از فعالیت این سایت (در سال ۱۳۹۸) با راه اندازی سامانه جامع رسانه های کشور توسط اداره کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد پایگاه های خبری نسبت به تبدیل کد ساماندهی به کدمطبوعاتی اقدام نمایند؛ لذا بلافاصله درخواست مجوز تحت عنوان پایگاه خبری بشرویه نیوز انجام شد و در تیرماه ۱۳۹۹ در نوبت بررسی هیئت نظارت بر مطبوعات کشور قرار گرفت؛ و نتیجتا مجوز پایگاه خبری بشرویه نیوز تحت شماره ۸۷۹۳۰ در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ صادر گردید.

برای مشاهده اطلاعات مجوز پایگاه خبری بشرویه نیوز در سامانه جامع رسانه های کشور روی لوگوی زیر کلیک نمایید:

همچنین در ادامه تصویر مجوزهای فوق الاشاره درج گردیده است.