کد خبر : 5670
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۴۹
-
انتقاد و گلایه امام جمعه بشرویه از مرکزنشینان استان؛

هنوز نگاه بی عدالتی در استان نسبت به شهرستان بشرویه دیده می شود | مسئولین اگر توانایی ندارند، قول ندهند و مردم را به نظام و دولت بدبین نکنند

به گزارش پایگاه خبری بشرویه نیوز  نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مورخ ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۲  با حضور مردم ولایی و شهیدپرور بشرویه در محل مسجدجامع میدان به امامت حجت الاسلام والمسلمین زارعی امام جمعه بشرویه برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین زارعی امام جمعه شهرستان بشرویه در خطبه اول ضمن سفارش و دعوت نمازگزاران به انجام تقوای الهی، انجام واجبات و دوری از محرمات در ادامه سلسله مباحث تقوای در خانه و خانواده، یکی از راه های تحقق تقوای در خانواده، احترام و حفظ حرمت زن و شوهر به همدیگر و فرزندان نسبت به پدر و مادر و همچنین پدر و مادر نسبت به فرزندان دانست و عنوان کرد یکی از حقوقی که مردان بر گردن زنان در زندگی دارند اطاعت زن از شوهر خودش در مسیر های درست و حلال است . همچنین محبت زن نسبت به شوهر خود را دومین حق مرد دانست و از اینکه در برخی زندگی ها شاهد عرضه آرایش زن به جامعه و بازار به جای خانه برای شوهر که از حقوق مرد نسبت به زن هست ابراز تاسف و ناراحتی کرد و خلاف سیره و سفارش اهل بیت دانست .

در خطبه دوم امام جمعه محترم ضمن عرض تسلیت دهه آخر صفر و رحلت جانسوز پیامبر بزرگوار اسلام و شهادت سبط نبی مکرم اسلام امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت جضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام از تمامی افرادی که در برپایی مراسم اربعین حسینی مشارکت داشتند تقدیر و تشکر کرد و اربعین امسال را بسیار متفاوت تر از سال گذشته دانست و افزود به فرموده مقام معظم رهبری مسئله اربعین مهم است چه راهپیمایی هایی که نجف به کربلا و کاظمین به کربلا شکل گرفت و چه راهپیمایی های عظیم داخل کشور که در روز اربعین اتفاق افتاد به عنوان راهپیمایی جاماندگان اربعین این‌ها خیلی مهم است ومیلیون ها انسان و غالبا جوان در این راهپیمایی ها شرکت کردند و نشان دادند که هم زنده‌اند هم با نشاطند و هم متدینند و پایبند به مسائل دینی اند .

وی همچنین از رسانه هایی که لحظه به لحظه حضور مردم در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را پوشش دادند تقدیر و تشکر کرد و کار آنها را  زیبا و مفید توصیف کرد .

امام جمعه بشرویه در ادامه  ضمن گرامیداشت ۱۷ شهریور سالروز قیام خونین جمعه سیاه در میدان ژاله تهران قیام ۱۷ شهریور نقطه عطفی و مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود امام خمینی فرمودند ۱۷ شهریور از ایام الله است که ملت شریف ایران یاد آن را زنده نگه می دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا زارعی در ادامه خطبه دوم افزود : در خصوص دیدار ریاست محترم جمهور و اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری، حضرت آقا در یک جمله‌ای فرمودند عملکرد دو ساله این دولت موجب تقدیر و تمجید است اما متاسفانه به علت نارسایی در زبان رسانه‌ای دولت فعالیت‌های خوب آن به اندازه لازم و شایسته و اذهان مردم منعکس نشده است و یکی از نقص های دولت را نداشتن رسانه ای که خدمات دولت را تبیین کند دانست.

امام جمعه بشرویه از رسانه های شهرستان که خدمات شایسته نظام را تبلیغ و ترویج می کنند نیز تشکر و قدردانی کرد و انتقاد آنها  را بجا و شایسته دانست و اقدام آن ها را برای نشان دادن نقاط قوت و نقاط ضعف را یک نوع جهاد تبیین دانست؛ وی همچنین از حضور مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی در جهت پیگیری مطالبات در روز تعطیل تقدیر و تشکر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین زارعی در ادامه از نگاه بی عدالتی در استان از حضور مسئولین کشوری و مسئولین استانی در بشرویه ابراز ناراحتی کرد و این نوع رفتار را به نسبت سایر شهرستان ها نگاه بی عدالتی دانست.

وی عنوان کرد که ما در بسیاری از حوزه ها مشکلات اولیه ای داریم در بحث بهداشت و درمان، در بحث جاده ها، در مباحث فرهنگی، در مباحث تفریحی، در مباحث ورزشی، در مباحث بانوان… نیاز هست که مسئولین به غیر از شهرهایی که فرودگاه دارند به خودشان زحمت بدهند و به بشرویه هم توجه کنند.

غیر از شهرهایی که نزدیک مرکز استان هست و نیم ساعت و یک ساعت فاصله هست به خودشان زحمت دهند و به بشرویه که سه ساعت فاصله هست این سه ساعت  را با جان و دل بخرند و افتخار بدهند سفر کنند .

حجت الاسلام زارعی با تاکید بر اینکه این مردم هم شهید داده اند و در پیروزی انقلاب نقش داشته اند؛ عنوان کرد: هنوز نگاه بی عدالتی در استان نسبت به شهرستان بشرویه دیده می شود. امام جمعه بشرویه از استاندار و مدیران کل درخواست کرد همانطور که برای سایر شهر ها برنامه ریزی مفصل می کنند نسبت به بشرویه نیز توجه داشته داشته باشند.

امام جمعه بشرویه در خصوص وعده هایی که از سمت مسئولین در مدت حضور یکساله خود در بشرویه شنیده است، افزود: من وعده هایی از مسئولین شنیده ام سه بار چهار بار که هنوز عمل نشده! قول ندهید چه اشکال دارد؟ بگید ما توانایی نداریم ولی قول ندهید!

آقایان آمده اند قول داده اند و مردم را به استان دعوت کرده اند و جلسه گرفته اند و مکتوب هم کرده اند و به یک قولشان عمل نکرده اند در خصوص بشرویه و اگر لازم باشد بعداً آن قول ها با تاریخش را مطرح خواهیم کرد.

اگر قول دادید سر قول و وعده خود بمانید و این دولت را تخریب نکنید وگرنه همانطور که بقیه کار نکردند شما هم قول ندهید و کار نکنید شما که قول میدهید و عمل نمی کنید مردم را بدبین به این دولت و به این نظام می کنید.

مطالب تصادفی پیشنهادی
خوش خلقی در هر شغلی موجب وفاداری و طرفداری بیشتر مشتریان می شود

امام جمعه شهرستان بشرویه افزود وقتی رهبری به شخص رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت تذکری میدهند مسئولین استان و شهرها باید کلام مقام معظم رهبری را فصل الخطاب خود قرار دهند وی خاطر نشان کرد که به فرموده مقام معظم رهبری ما حق نداریم از جایگاه بالا و متکبرانه با مردم صحبت کنیم زیرا اصلا ما کسی نیستیم و آنچه هست متعلق به مردم است و اگر مسئولیتی هم داده شده اولا مردم داده اند و ثانیا برای خدمت به مردم است.

امام جمعه بشرویه در پایان با توجه به نزدیک شدن به روز وقف افزود وقف یک احسان ماندگار است که از بهترین باقیات الصالحات است امروز برکات و آثار موقوفات گذشتگان درجامعه دیده می‌شود مساجد حسینیه‌ها مدارس مراکز خیریه و بناهای عام‌المنفعه از خیرین عزیز درخواست داریم که خیرات خودشان را در راستای نیازهای روز جامعه به کار بگیرند و مباحث آموزشی مدارس حوزه‌های علمیه بهداشت و درمان مباحث فرهنگی مباحث قرآنی از اولیت‌ها و نیازهای روز جامعه است.

خطبه دوم نماز جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ با دعای تعجیل در فرج امام زمان عج و صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت.

 


انتهای پیام/
-