کد خبر : 3798
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
-
به بهانه هفته بسیج:

این اقتصاد به توان مردم جان می‌گیرد | مسیری که بسیج هموار می‌کند

به گزارش پایگاه خبری بشرویه نیوز به نقل از ایسنا خراسان جنوبی؛ به بهانه هفته بسیج، نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در میدان ابوذر بیرجند برپا شده تا ۹۰ تولیدکننده تولیدات خود را در زمینه مواد غذایی، زیورآلات، کیف، پوشاک و سایر موارد تا جمعه ۴ آذرماه به مردم عرضه کنند.

گوشه‌ای از یکی از میدان‌های اصلی شهر بیرجند توجهم را به خود جلب می‌کند؛ نمایشگاهی از ۹۰ تولیدکننده که اکثراً از بانوان هستند؛ بانوانی که سال‌هاست در حوزه‌های مختلف کار کرده و ظرفیت هنری خود را نشان داده‌اند تا بتوانند هزینه‌های زندگی را تأمین کنند.

 

عده بسیاری از این بانوان با کمک بسیج توانسته‌اند به بازاریابی محصولات تولیدی خود که عمدتاً در محیط خانه است بپردازند.

در واقع بازاریابی بخش اصلی تولید آن‌هاست که اکنون با کمک بسیج در حال شکوفاشدن و دیده شدن است؛ به گونه‌ای که بسیاری از آنان اذعان دارند اگر بسیج و این نمایشگاه‌ها نباشد فروششان به نصف کاهش خواهد یافت.

اکرم حسینی، که از بشرویه به بیرجند سفر کرده تا در نمایشگاه آثار تولیدی خود را در حوزه بافت عروسک و لباس به فروش برساند، می‌گوید: در شهرستان بشرویه کارگاهی با حضور ۱۰ نفر راه اندازی کردیم و انواع بافت لباس و هنرهای مختلف را تولید می‌کنیم.

وی افزود: در شروع کارآفرینی، نکته مهم این است که شروع کنیم و از شکست نهراسیم، شکست واقعی زمانی رخ خواهد داد که ما حتی تلاش برای رسیدن به آرزوهای خود انجام ندهیم.

 

حسینی یادآور شد: اگر بتوانم به عنوان یک بانوی کارآفرین خودکفا شده و با کمک ارگان‌ها بازاریابی مطلوبی را پیدا کنم خواهم توانست دست بانوان بسیاری را برای گذران زندگیشان بگیرم و این چرخه با کمک نهادهایی چون بسیج بسیار هموارتر خواهد شد.

حضور در این نمایشگاه‌ها می‌تواند فصل جدیدی از فعالیت بانوانی باشد که با اندک سرمایه آن هم در محیط خانه در حال کار کردن هستند؛ کسی باید باشد که ظرفیت‌های آنان را دیده و بازار فروشی در حد تولیدات باکیفیتشان فراهم کند.

 

مطالب تصادفی پیشنهادی
۶ مرکز نوآوری محصولات کشاورزی در کشور راه‌اندازی می‌شود

انتهای پیام/
- منبع: ایسنا (خبرگزاری دانشجویان ایران)